Kedves Kapcsolattartók!
Az elmúlt két hónapban nagyon sok megkeresés érkezett hozzám, hozzánk a számlázási "zűrzavar" miatt. Úgy tűnik lassan kitisztulnak a dolgok. A Telenor kérésünkre kivizsgálta az ügyet, és az októberi számlák jóváírásának novemberi számlákban történő megjelenítésére részletes magyarázatot adott. E magyarázat alapján lett világossá, hogy az MBE és a Telenor között létrejött szerződésmódosítás dátumát tekintik érvényesnek minden előfizetésre. Amikor egységesen reklamáltunk az októberi számlák miatt, majd megígérték a jóváírást a novemberi számlában, nem tájékoztattak előre arról, hogy nem a váltás napjától végeztek forgalom átszámolást, hanem visszamenőleg augusztus 28-tól. Kedves Kapcsolattartók! Az elmúlt két hónapban nagyon sok megkeresés érkezett hozzám, hozzánk a számlázási "zűrzavar" miatt. Úgy tűnik lassan kitisztulnak a dolgok. A Telenor kérésünkre kivizsgálta az ügyet, és az októberi számlák jóváírásának novemberi számlákban történő megjelenítésére részletes magyarázatot adott. E magyarázat alapján lett világossá, hogy az MBE és a Telenor között létrejött szerződésmódosítás dátumát tekintik érvényesnek minden előfizetésre. Amikor egységesen reklamáltunk az októberi számlák miatt, majd megígérték a jóváírást a novemberi számlában, nem tájékoztattak előre arról, hogy nem a váltás napjától végeztek forgalom átszámolást, hanem visszamenőleg augusztus 28-tól. Az alábbi tájékoztató mellett a Szolgáltató megküldte 11.924 előfizetésre vonatkozóan a forgalomátszámítás összesített adatait. Ezt nem küldöm meg a kapcsolattartók részére, de aki konkrét telefonszám esetében szeretné tudni az adatokat, azoknak írásos kérésre megküldöm. "A Magyarországi Baptista Egyház 2012.08.28 - 2012.09.27 időszakára vonatkozó forgalmi számlái nem megfelelően kerültek kiállításra. Ennek oka, hogy bár 2012.08.28-ól az új szerződés szerint kellett volna számláznunk, az előfizetések nagy száma miatt a tarifaváltás ügyfélszinten több hét alatt futott át rendszerünkön. Az Egyház és a Telenor megállapodása értelmében az a megoldási javaslat született, hogy a helyes tarifacsomagnak megfelelő átszámolás ügyfélszinten megtörténik és a 2012.09.28 - 2012.10.27 időszak számlájában - az átszámolás függvényében - eseti, egyösszegű jóváírásként vagy terhelésként kerül feltüntetésre. Az átszámolás és a jóváírás/ terhelés ennek megfelelően megtörtént. A terhelésben érintett számlafizetők részéről igény mutatkozott arra, hogy fejtsük ki miért kaptak magasabb számlát, mit is jelent a terhelt tétel. Az alábbi rövid összefoglaló az átszámolás során követett elveket sorolja fel, így segíthet a számla jogosságának elfogadásában. 1. A forgalomátszámolás alatt 2012.08.28-át - a számlázási időszak első napját - tekintettük a tarifaváltás dátumának, tehát úgy számoltunk, mintha minden előfizetés esetében ekkor történt volna meg. 2. Az új tarifacsomag szerint a fizetendő nettó havidíjak összege 2500 Ft amely a következőképpen áll elő -Tarifacsomag díja 1500 Ft (1800 Ft havidíj- 300 Ft havidíj kedvezmény) -Mobitrend Max szolgáltatás díja 200 Ft. -Kiegészítő havidíj 800 Ft. Ennél a számlatételnél egyszerűen összevetettük hogy ennél magasabb vagy alacsonyabb összeget számláztunk, és eszerint került a jóváírás terhelés egyenlegébe. 3. A hanghívások esetében figyelembe vettük hogy a havidíj lebeszélhetősége 50-50%-ban kerül megosztásra, tehát nettó 750 Ft kizárólag hálózaton belül lebeszélhető. A kedvezőbb percdíjak szerint kizárólag akkor számoltuk át és írtuk jóvá, ha jelentkezett havidíj lebeszélhetőségen felüli beszélgetés. 4. Az SMS forgalom esetében a figyelembe vett tényező, hogy 60 db-ról 50 db-ra csökkent a havonta küldhető SMS-ek száma. Ezen tételek összegzése adta telefonszámonként a terhelendő illetve jóváírandó összeget." Az önálló mobil internet előfizetések esetében valóban történt téves számlázás kb. 30 előfizetés esetében. Ezeknél a jóváírás azonnali lesz, nem következő számlás. Jóváíró számlát és egyenleges csekket minden esetben postáznak. Nagyon sajnáljuk, hogy a tarifaváltás ekkora keveredéssel járt, de remélem, hogy mindenki számára mégis megnyugtatóan zárul majd ez az időszak, és megtörténnek a számlák mielőbbi befizetései is. A fenti magyarázat alapján mind az októberi, mind a novemberi számlákat rendezni kell. Kérem, legyenek szívesek tájékoztatni az előfizetőket a fentiekről. Sok-sok türelmet kívánok a nehéz időszakban! |